Levele elküldésével elfogadja adatvédelmi tájékoztatónkat.
A Wizz Air beszámolt 14 milliárd eurós átalakítási programjának első fél évéről, az általános ügyfélelégedettség hat hónap alatt 10 százalékkal javult. „A legtöbb értékesítésünk közvetlen csatornákon keresztül történik, és azt javasoljuk az utasoknak, hogy mindig közvetlenül a saját felületeinken foglaljanak” – mondta lapunknak Silvia Mosquera, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és kereskedelmi igazgatója a légitársaság londoni eseményén.
Szerző(k): Horváth BalázsAz infláció és a magas kamatok továbbra is visszafogják a vállalati hitelfelvételt, miközben a rövid lejáratú hitelek iránti kereslet lassan növekszik. A nemzetközi bizonytalanság és a hosszú távú beruházási kockázatok miatt a nagyvállalatok tudatosan terveznek, a kkv-k viszont továbbra is óvatosak. Eközben a mesterséges intelligencia egyre fontosabb szerepet kap az értékesítési folyamatokban, különösen az adminisztráció és az előzetes ügyfélelemzés terén. Szarka Lászlóval, az MBH Bank középvállalati hálózatirányításért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Szerző(k): Horváth BalázsA NAV 15 figyelmeztetést hibává minősített, ami azt jelenti, hogy az érintett számlák adatszolgáltatásait a rendszer automatikusan elutasítja. Ez nemcsak az adóhatósági bírságok kockázatát növeli, hanem likviditási gondokat is okozhat, mivel a partnerek visszatarthatják a hibás számlák kifizetését. A témát Kocsis-Kelemen Zsófiával, az EY adópartnerével jártuk körbe. Interjú.
Szerző(k): Horváth BalázsA kis- és középvállalkozások (kkv-k) növekedését nagymértékben gátolja a likviditás menedzselése, hiszen a beszerzéseket a bevételek beérkezése előtt kell fizetniük. Erre a problémára kínál megoldást a „vedd meg most, fizess később” (BNPL) modell. Réti Bálinttal, a PastPay társalapítójával és operatív igazgatójával beszélgettünk, aki szerint a modern pénzügyi eszközök kihasználása már nem luxus, hanem versenyképességi kérdés.
Szerző(k): Horváth BalázsA magyar háztartások pénzügyi vagyonában egyre nagyobb szerepet kapnak az állampapírok és a külföldi befektetések. Bár a magasabb hozamú eszközök térnyerése növelte a vagyon reálértékét, a lakosság jelentős része továbbra is alacsony kamatozású bankbetétekben tartja megtakarításait, ami vagyonvesztést okozott a magas infláció mellett.
Szerző(k): Horváth BalázsA digitális fizetések aránya Magyarországon meghaladta a 40 százalékot, a jegybank 2026-ra a 60 százalékot célozza meg, hangsúlyozva az olcsó, biztonságos és hazai megoldások fontosságát a pénzügyi szuverenitás érdekében. Ennek jegyében az OTP bevezette az NFC és QR-kód alapú, díjmentes „pénzkérés simán” szolgáltatást, ami nagy könnyebbség lehet sokaknak, hiszen a felmérések szerint a magyarok 60 százaléka feszélyezve érzi magát a tartozások visszakérésekor.
Szerző(k): Horváth BalázsBő egy hónappal az Otthon Start program indulása után már jól látszanak annak piaci hatásai: az ingatlanérdeklődések száma országszerte megugrott, a kínálat azonban csak részben tudja tartani a lépést. „Amikor az új otthonukra gondolnak az emberek, nem a szerződésre vagy a hitelezésre, hanem arra a pillanatra fókuszálnak, amikor már beköltöztek, és jól érzik magukat az új helyen. Ez az álom hajtja őket” – mondta az Economxnak Lipták Zsuzsa, a Zenga ügyvezetője. A beszélgetésben szó volt még a felhajtott ingatlanárakról, generációs különbségekről és a Zenga nyereményjátékáról, amelynek fődíja egy újépítésű lakás. Interjú.
Szerző(k): Horváth BalázsEgyre több magyar család sodródik egyik számlától a másikig, tartalék nélkül, kiszolgáltatva minden váratlan kiadásnak. A lakosság csaknem fele legfeljebb jövedelme ötödét tudja félretenni, miközben több mint negyedük semmit sem. A rövid távú megoldások, mint a gyorskölcsön vagy a részletfizetés, gyors enyhülést hoznak, de hosszú távon mélyítik a szegények adósságcsapdáját.
Szerző(k): Horváth BalázsA magyar befektetők alapvetően konzervatívak: elsősorban stabil, alacsony kockázatú eszközökbe, például állampapírokba vagy ingatlanba fektetnek. Érdekes módon ugyanakkor a legnépszerűbb részvények többsége amerikai technológiai cégekhez kötődik, mint az Apple, a Tesla vagy a Microsoft. „A befektetési applikációk már nemcsak a fiatalokat, hanem minden korosztályt elérnek, és komplex pénzügyi eszközöket kínálnak kényelmesen, biztonságosan” – mondta Vladimír Holovka, az XTB magyar, cseh és szlovák piacokért felelős régiós vezetője az Economxnak. Interjú.
Szerző(k): Horváth Balázs